3 zwroty w sprzedaży, które mogą zniechęcić klienta

DLACZEGO??? / Tak naprawdę.../ Powinien Pan...

 

3 zwroty, które mogą budzić obawy i wątpliwości klienta

 

1. Dlaczego???

"Dlaczego Pan ...?" Zadając pytanie w ten sposób, Twój klient może czuć się jak na przesłuchaniu aby musiał szybko coś wyjaśniać i bronić się przed zadanym pytaniem. To sprawia, że klient może czuć się w rozmowie mniej komfortowo. Zamiast "Dlaczego", lepiej będzie zadać pytania takie jak "Co sprawiło, że...", "Z jakigo powodu..."

 

2. Tak naprawdę (szczerze mówiąć)

"Szczerze mówiąć" może przekreślić wszystko co powiedziałeś wcześniej klientowi, przez co może zastanawiać się czy jesteś wiarygodny w tym co mówisz. Z drugiej strony użycie takiego stwierdzenia, może sprawiac wrażenie, ze próbujesz zatuszować prawdę, drobnym kłamstwem. Stosowanie zatem takiego zwrotu musi byc naprawdę dobrze przemyślane a najlepiej, wykasowane z Twojego słownika.

 

3. Powinnien/ powinna Pan/Pani ...

Ten zwrot wymuszą nakaz klientowi, a nie każdy lubi gdy się mu coś dyktuje. Dajesz klientowi do zrozumienia, że w ogóle nie wie o czym mówi. Klienci reagują na słowa świadomie lub mniej świadomie i często będą poza zasięgiem tego słowa aby nie poczuć się zależnym.