Wpływ aktywności ruchowej na motywacje i nasze działania

Ruch czyli aktywnośc fizyczna znacząco wpływan na nasz nastrój ,możliwości uczenia się, motywację  a tkaże na zdrowie i starzenie się naszego mózgu.

Za naukowego punktu widzenia ruch ratuje nasz mózg.

Ważną role odgrywają neuroprzekaźniki (substancje chemiczne, które uwalniane są w synapsie i stymulują działanie innych komórek do pracy), zwłaszcza podczas wysiłku fizycznego.

 

Wiemienić możemy 3 kluczowe neuroprzekaźniki:

1) dopamina, zaangażowany nauroprzekaźnik, który odpowiada za układ nagrody, czyli za motywowanie Cie do wykonania danej czynności i następnie za satysfakcje gdy uda Ci się osiągnąć cel. Po wysiłku fizycznym poziom dopaminy wzrasta, dzięki czemu możesz czuć się lepiej. Jest to krótkotrwały stan. Natomiast okazjue się, że osoby, które reguralnie podejmują wysiłek fizyczny mają wyższy poziom magazynowanej dopaminy w mózgu a także większą czułość receptorów na nią. Także jeśli systematycznie uprawiasz aktywność ruchową jesteś bardziej zdyscyplinowany do podejmowania decyzji aby dotrzeć do upragnionego rezultatu

2) serotonina (hormon szczęścia), odpowiada za nasz bazowy nastrój (niepokój, apatia a może poczucie harmonii i pozytywne myślenie o przyszłości). Wysiłek fizyczny trwający od 20 do 40 min podnosi już poziom serotoniny w mózgu, dzięki czemu czujesz się spokojniej.

3) noradrenalina, przekaźnik, który odpowiada za możliwość skupienia się. Gdy często zabierając się za wykonanie danej czynności, Twoje działania po 5 minutach kierują się na sprawdzenie messengera lub zeskrolowanie mediów społecznościowych, może oznaczać to zbyt niski poziom tego przekaźnika. Wracając po godzinnym treningu czujesz się jak mistrz zen, jesteś niby zmęczony fizycznie ale Twój umysł jest skupiony. Ten efekt może być na tyle widoczny, że np. wykonując 30 minutowe cardio przed godzinną nauką słowek angielskiego może pomóc zapamiętać nawet o 20% więcej dzięki wczesniejszej aktywności ruchowej.

Podsumowując, mózg ucieszy się na każdy Twój ruch co zaawocuje w Twoich działaniach nie tylko na polu prywatnym ale także wykonywanej na co dzień pracy.