Chodzenie na randki a sprzedaż

Czy kiedykolwiek poszedłeś na randkę, spędziłeś świetnie czas, ale po dniu lub dwóch on lub ona ciągle do ciebie nie zadzwoniła?
Zdecydowałeś, że sam zadzwonisz i zostawiłeś wiadomość głosowąna automatycznej sekretarce mniej więcej podobną do tej: „Hej, spędziłem z tobą świetnie czas tamtego wieczoru i bardzo chciałbym umówić się znowu. Jeśli czułaś się tak samo, proszę zadzwoń.” Lub inną wiadomość w podobnym stylu.
Kilka dni mija, a ty nadal nie masz żadnej wiadomości i podejmujesz jeszcze jedną próbę. Zostawiasz następną wiadomość o tej treści:
„Hej, to znowu ja. Pomyślałem, że spróbuję jeszcze raz, żeby sprawdzić, czy na pewno nie chcesz znowu się ze mną umówić.”

W tej sytuacji najbardziej przygnębiające jest to, że nigdy nie dowiesz się, dlaczego druga osoba nie chce się z tobą spotkać, pomimo, że spędziliście świetnie czas. Lepiej się poddać niż zostać prześladowcą, który nagra jeszcze 623 wiadomości, mimo braku jakiejkolwiek odpowiedzi.


Ten problem dotyczy również ludzi od sprzedaży. Nie ma nic złego w tym, że jesteś bardziej natarczywy podczas sprzedaży, niż randek, ale szybko możesz stać się utrapieniem dla klienta, dzwoniąc do niego w nadziei, że oddzwoni. To zawsze jest najgorszy możliwy ruch. W tej sytuacji mądrym zachowaniem jest wykręcenie *67, co zablokuje ID osoby dzwoniącej, po czym dzwonienie w innym czasie.

Kiedy już zdołasz dodzwonić się do klienta powiedz: „Witam, nazywam się Marcin i chcę zadać ci jedno pytanie. Obojętnie jaka będzie twoja odpowiedź, naprawdę będę zadowolony. Nierozmawialiśmy od naszego ostatniego spotkania i jestem ciekawy, co Pan/Pani myśli o produkcie, który oferujemy. Nie chcę być natarczywy, po prostu jestem ciekawy Pana/Pani opinii”.


Działając w ten sposób otrzymasz, miejmy nadzieję, prawdziwą odpowiedź. Musisz pamiętać, że nigdy nie otrzymasz bezpośredniej, prostej odpowiedzi, jeżeli najpierw nie zadasz bezpośredniego, prostego pytania. Złagodzenie pytania prośbą o zaspokojenie twojej ciekawości i podanie przyczyny braku zainteresowania produktem sprawi, że odpowiedź będzie szczera. Być może nie zawsze tak się stanie, ale na pewno i tak będzie to lepsze niż odejście z niczym i nie uzyskanie nawet kilku informacji. Dodatkowo, dzięki informacjom uzyskanym od klienta, który nie zadzwonił, dowiesz się, jak ulepszyć swój produkt, usługę, albo technikę sprzedaży.