Metody komunikacji według agenta FBI

Jak zjednać sobie ludzi. Metody agenta FBI ????‍♂️????️‍♀️
Autor, bazując na własnych doświadczeniach oficera marines, agenta FBI i szefa specjalnego Programu Analizy Behawioralnej FBI, dzieli się metodami, które pozwolą każdemu radzić sobie w życiu zawodowym i prywatnym, na najwyższym poziomie. Techniki nawiązywania kontaktu obejmują szerokie spektrum: poczynając od tego, jak sprawić, by ludzie dobrze się czuli w twoim towarzystwie i chcieli spędzić z tobą jak najwięcej czasu, po wpływanie na innych, by robili to, co ci odpowiada.
????????????
10 technik, które zostały opisane w książce:
1) Sztuczne ograniczenia czasowe
Pokaż rozmówcy, że wasza rozmowa ma limit czasu, a na horyzoncie widać jej koniec.
2) Sygnały pozawerbalne
Upewnij się, że zarówno twoja mowa ciała, jak i głos nie wywołują poczucia zagrożenia.
3) Mów wolniej
Nie mów za szybko, bo tracisz wiarygodność, wychodzisz na zbyt silnego i stwarzasz zagrożenie. Żadnego słowotoku, nie wciskaj nic rozmówcy.
4) Współczucie i pomoc
My ludzie mamy w sobie potrzebę wspierania drugiego. To także mile łechce ego: rozmówca wie lub może więcej od innych.
5) Odrzuć ego
To chyba najtrudniejsza technika, za to bez wątpienia najskuteczniejsza. Nie nadymaj się, popraw nastrój komuś innemu, a nawiążesz silne relacje.
6) Doceniaj innych
Ludzie pragną akceptacji i więzi z otoczeniem. Zainteresowanie, jakie im okazujesz, zaspokaja tę potrzebę, a jest rzadkim darem. Skupiaj się na innych, a wasze związki będą silne i trwałe. Staraj się ich dowartościowywać.
7) Pytaj: „Jak? Kiedy? Dlaczego?”
Kiedy chcesz kontaktu i pogłębienia znajomości, nie ma lepszego i bezpieczniejszego sposobu niż stawianie takich pytań. Usłyszysz to, o czym ludzie chcą mówić.
8)Quid pro quo
Jedni ludzie są ostrożniejsi i bardziej wycofani niż inni. Pozwól, by poczuli się swobodnie, i powiedz coś o sobie. Tylko nie przedawkuj.
9) Dawaj prezenty (altruizm wzajemny)
Ludzie są genetycznie zaprogramowani na odwzajemnienie podarunku. Dawaj dary rzeczowe lub niematerialne, a w zamian oczekuj rozmowy lub kontaktu.
10) Zarządzaj oczekiwaniami
Unikaj rozczarowania i nigdy nie zachowuj się jak nachalny sprzedawca, który chce coś na siłę wcisnąć. Upewnij się, że stosujesz metody, które mają przynieść coś dobrego drugiej osobie, nie tobie. Na końcu i tak wygrasz, ale musisz być otwarty i nastawiony na innych.