"Drzewo pytań" jako unikalna metoda badania potrzeb

Podczas badania potrzeb bardzo dobrze sprawdza się metoda - tzw. drzewka pytań. Zadajemy klientowi pytania dotyczące przeszłych doświadczeń związanych z korzystaniem z danego produktu/ usługi. Następnie dopytujemy o oczekiwania względem danego produktu/ usługi w przyszłości. Gdy już zdobędziemy wiedzę o tym, czego klient chce, a czego wolałby uniknąć możemy „tu i teraz” zaproponować najlepsze dla niego rozwiązanie.

Przykład:
H:Jakiej lodówki pan używał do tej pory?
K:ABC
H:Jakie rozwiązania w niej panu się sprawdziły podczas codziennego użytkowania?
K:Dobre w niej było to, że…. Natomiast bardzo źle wspominam rozwiązanie z ….
H:Ok., rozumiem. Obecnie technologia i stylistyka znacznie się zmieniły. A jakie funkcje mają dla pana znaczenie obecnie? Co ma dla pana znaczenie w wyborze lodówki na przyszłość?
K:Musi mieć przede wszystkim…

H:Ok., dziękuję. W związku z tym mogę panu zaproponować lodówkę, która ma to co się u pana już kiedyś sprawdził… oraz to na czym panu zależy w przyszłym użytkowaniu czyli….